Promocja myjni w Jastrzębiu Zdrój
Serdecznie zapraszamy !
Wielu Klientów, przed podjęciem decyzji o kupnie myjni samochodowej, dokładnie analizuje każdy szczegół planowanej inwestycji. Aby ułatwić Państwu zadanie, przygotowaliśmy oraz opracowaliśmy poradnik dotyczący budowy myjni bezdotykowej. W poniższym artykule znajdą Państwo porady odnoszące się do przygotowania działki pod stanowisko myjące, wyboru odpowiedniej lokalizacji czy dokonania formalności niezbędnych do finalizacji inwestycji.
I - Działka
Działka pod budowę myjni samoobsługowej powinna spełniać podstawowe kryteria: mieć atrakcyjną lokalizację z dostępem komunikayjnym, wystarczającą powierzchnię aby zbudować obiekt i dostęp do wszystkich mediów.
II - Lokalizacja
Aby działkę uznać za atrakcyjną na potrzeby budowy myjni samoobsługowej powinna ona spełniać jak najwięcej z poniższych kryteriów oceny:
- lokalizacja przy dużych skupiskach ludzkich takich: osiedla domków jednorodzinnych, osiedla mieszkaniowe, usytuowanie przy głównych ulicach lub w pobliżu centrum miasta, skrzyżowaniach, rondach oraz przy obiektach zwiększających atrakcyjność takich jak: stacje paliw, centra handlowe, hipermarkety, stacje diagnostyczne, itp.
Poza tym dobra widoczność obiektu, prosty dojazd oraz możliwość skrętu z obu kierunków jazdy. Odpowiednia powierzchnia działki, taka aby można było ustawić myjnię z możliwością przejazdu, co zwiększa komfort użytkowania oraz dochody.
Konieczna powierzchnia, aby zbudować myjnię;
Poniżej zestawienie zalecanych, przybliżonych powierzchni do budowy myjni samoobsługowej "przejazdowej" w zależności od ilości stanowisk i ilości odkurzaczy.
Wielkość myjni | Powierzchnia obiektu/zabudowy | Minimalna powierzchnia działki |
Dwustanowiskowa | 74 m2 | 600 m2 |
Trzystanowiskowa | 103 m2 | 690 m2 |
Czterostanowiskowa | 132 m2 | 810 m2 |
Pięciostanowiskowa | 160 m2 | 940 m2 |
Sześciostanowiskowa | 189 m2 | 1050 m2 |
III - Umowa na zakup lub dzierżawę działki
Budowa myjni samoobsługowej może być zrealizowana na gruncie zakupionym lub na gruncie dzierżawionym. Przy podpisywaniu umowy pamiętać warto o tym, że na wybudowanie myjni musi wyrazić zgodę odpowiedni organ zarządzający urbanistyką czyli wójt, burmistrz lub prezydent miasta. Warto więc zawrzeć z właścicielem działki umowę warunkową na zakup lub najem, która wejdzie w życie dopiero po uzyskaniu warunków zabudowy, lub po sprawdzeniu czy plan zagospodarowania istniejący dla danego obszaru pozwala na wybudowanie obiektu tego typu.
IV - Termin umowy dzierżawy działki
Umowę dzierżawy warto zawrzeć na jak najdłuższy okres. Tego typu umowy zazwyczaj zawiera się na okres od 10 do 20 lat.
V - Załatwianie formalności
Są dwie możliwości załatwiania przyszłych formalności:
1) można zlecić architektowi czynności dotyczące wszelkich spraw formalnych koniecznych do uzyskania pozwolenia na budowę;
2) istnieje możliwość samodzielnego prowadzenia formalności – w tym przypadku architektowi zleca się wyłącznie wykonanie adaptacji oraz projektów przyłączy wodno-kanalizacyjnych, energetycznych, gazowych i projektu drogowego.
Po podjęciu decyzji o zleceniu architektowi załatwianie formalności, należy z nim podpisać umowę, która będzie określała zakres oraz harmonogram prac, tak aby zabezpieczyć się przed nadmiernym przedłużaniem realizacji inwestycji.
VI - Czy można na danym terenie postawić myjnię ?
O tym decyduje plan zagospodarowania terenu, a w przypadku jego braku – uzyskane warunki zabudowy. Jak już zostało wspomniane wcześniej, aby rozpocząć realizację inwestycji myjni samoobsługowej na danym terenie należy uzyskać zgodę odpowiedniego organu – burmistrza, wójta lub prezydenta miasta. Jeżeli działka jest objęta miejscowym planem zagospodarowania terenu, decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu wydawana jest na bazie ww planu. Jest to korzystna sytuacja i decyzja wydawana jest w stosunkowo krótkim terminie. Jeśli obszar pod inwestycję nie jest objęty miejscowym planem zagospodarowania, należy wystąpić o warunki zabudowy.
VII - Pozwolenie na budowę
Jeżeli zostały wydane warunki zabudowy lub plan zagospodarowania przewiduje inwestycję tego typu, architekt może przystąpić do przygotowania dokumentacji potrzebnej do uzyskania pozwolenia na budowę. W ramach takiej dokumentacji trzeba wykonać projekty podłączeń wody, prądu, gazu oraz projekt wjazdu. Dodatkowo należy wykonać plan zagospodarowania terenu oraz muszą zostać podpisane warunki dostawy mediów z odpowiednimi dostawcami. Po złożeniu wniosku o pozwolenie na budowę, urząd musi go rozpatrzyć w przeciągu jednego miesiąca. W przypadku, gdy zajdzie potrzeba uzupełnienia wniosku, czas ten może się wydłużyć nawet do dwóch miesięcy. Po rozpatrzeniu wniosku, musi się on uprawomocnić – trwa to natomiast dwa tygodnie. Po tym okresie możliwa jest już budowa myjni bezdotykowej.
VIII - Budowa myjni
Prace budowlane przy przygotowaniu placu pod myjnię bezdotykową trwają średnio około 1-2 miesięcy. W zakres tych prac wchodzi przygotowanie płyty betonowej wraz z instalacją ogrzewania posadzek, podciągnięcie prądu, gazu, wody i kanalizacji. W momencie, gdy posadzka jest gotowa, następuje montaż kontenera z urządzeniami oraz wiaty. Montaż w zależności od wielkości myjni trwa od dwóch dni do jednego tygodnia.
VIX - Uruchomienie
Po zakończeniu inwestycji należy ją zgłosić do odbioru – we wcześniej otrzymaniu pozwoleniu na budowę określone jest, jakie instytucje muszą zostać powiadomione o odbiorze. Po dokonaniu wszystkich formalności i uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie możemy uruchomić myjnię.
Nasze przedsiębiorstwo działa zawsze według określonych wymagań i przepisów. Dzięki temu jesteśmy pewni, że oferujemy naszym Klientom najlepsze rozwiązania na wiele lat. Zapraszamy do współpracy!